Ho-Wa-Dí taktická příručka aneb chybami se člověk učí
Jak jsme se přesvědčili, luštění šifer není zdaleka všechno,
co team musí zvládat. Zde jsou sepsané zásady, které by měli
pomoci hladkému průběhu hry. Byly zjistěny experimentálně a platili
jsme za ně při šifrovačkách krutou daň.
- nerozpakovat se po dvou až třech hodinách vzít nápovědu
V roce 2006 jsme při vedoucí pozici dostali šifru, kterou jsme
nemohli dát a čekali 8 hodin na nápovědu. Tou dobou už byla
hra ztracená.
- při podezření z nekalosti se nebát kontaktovat orgy
Na Tmou 2008 jsme jako mnoho dalších teamů vytuhli 6 hodin
v dešti na 8. stanovišti a pak šli raději domů.
Reklamace u orgů, že člověk nedostal šifru, teamům většinou pomohla.
- nevysílat jednočlenné skupiny
Víc očí více vidí a dva mozky je lepší, než jeden. V roce
2009 jsme na 007 museli třikrát poslat na to samé stanoviště ještě
jednoho člověka, než nám to došlo.
- místo dalšího postupu v mapě kontrolují dva lidé
V závěru Sešlosti 2009 je mapper přeslechl v řešení šifry a šli
jsme úplně na jinou stranu. Místo půl hodny jsme cestovali
hodiny dvě.
- všechny výsledky pokusů o řešení kontroluje ještě jeden
člověk
Při Bedně 2009 jsme, jako mnoho dalších, vzali nápovědu na 11. šifře.
Včas - poučeni první položkou tohoto seznamu. V cíli jsme zjistili,
že správné řešení šifry jsme odhalili, napsali si celé řešení na papír a ten s sebou
po zbytek hry nesli v batohu. Luštiči se výsledek zdál být nesmyslem, tak ho zavrhl.
- při jistotě správně vyluštěné šifry, ale nejistotě dalšího stanoviště
se team dělí
Na čtrnácté šifře v Bedně 2009 jsme byli na druhé pozici. Vyluštili
jsme, ale možná místa pokračování byla dvě. Vyrazili jsme na to špatné
a dostali 2 hodny přesunu tam a zpět jako bonus, což nás stálo šanci hru dojít.
- vzít si s sebou zásobu kyselých rybiček
Ty prostě moc chutnají a máme je rádi. Když nás potkáte, nebojte se nám nabídnout :-).
Deformační extraktor